OPEN EDUCATIONAL RESOURCES

UPA PERPUSTAKAAN UNEJ | NPP. 3509212D1000001

  • Home
  • Admin
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of The linguistic challenge of the transition to secondary school : a corpus study of academic language
Bookmark Share

Text

The linguistic challenge of the transition to secondary school : a corpus study of academic language

Deignan, Alice - Personal Name; Oxley, Florence - Personal Name; Candarli, Duygu - Personal Name;

Buku ini memberikan analisis dan deskripsi unik tentang tantangan linguistik yang dihadapi oleh siswa sekolah saat mereka berpindah dari sekolah dasar ke sekolah menengah, sebuah transisi besar, yang dihadapi beberapa siswa secara emosional dan akademis. Studi ini: • memanfaatkan korpus khusus berisi 2,5 juta kata dari materi tertulis dan rekaman kelas yang ditranskripsi, yang disediakan oleh sekolah mitra proyek; • menggabungkan pendekatan kuantitatif dan kualitatif terhadap data korpus untuk mengeksplorasi variasi linguistik di seluruh jenjang sekolah, register, dan mata pelajaran; • menjelaskan prosedur penyusunan dan analisis korpus bahasa akademis tertulis dan lisan, yang menunjukkan bagaimana perangkat korpus modern dapat diterapkan pada isu sosial dan pendidikan yang luas ini; • mengungkap perbedaan dan kesamaan antara bahasa akademis yang dipelajari anak-anak sekolah di sekolah dasar dan menengah, membandingkannya dengan latar belakang bahasa nonakademis yang mereka temui di luar sekolah. Buku ini merupakan bacaan penting bagi siswa tingkat lanjut dan peneliti dalam linguistik korpus, linguistik terapan, dan pendidikan guru. Hal ini memiliki implikasi bagi para pembuat kebijakan dan sekolah yang berupaya mendukung siswa pada titik kritis ini dalam sekolah mereka.


Availability

No copy data

Detail Information
Series Title
-
Call Number
410 CHO l
Publisher
London, UK : Routledge, Taylor & Francis Group., 2022
Collation
1 online resource (228 Pages)
Language
English
ISBN/ISSN
9781003081890
Classification
410
Content Type
text
Media Type
computer
Carrier Type
online resource
Edition
-
Subject(s)
Linguistik
Specific Detail Info
-
Statement of Responsibility
Alice Deignan, Duygu Candarli and Florence Oxley
Other Information
Cataloger
erwin
Source
https://www.taylorfrancis.com/books/9781003081890
Validator
erwin
Digital Object Identifier (DOI)
https://doi.org/10.4324/9781003081890
Journal Volume
-
Journal Issue
-
Subtitle
-
Parallel Title
-
Other version/related

No other version available

File Attachment
  • The linguistic challenge of the transition to secondary school : a corpus study of academic language
Comments

You must be logged in to post a comment

OPEN EDUCATIONAL RESOURCES

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject


Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search
Where do you want to share?