OPEN EDUCATIONAL RESOURCES

UPA PERPUSTAKAAN UNEJ | NPP. 3509212D1000001

  • Home
  • Admin
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of Teaching Mathematics as to be Meaningful – Foregrounding Play and Children’s Perspectives; Results from the POEM5 Conference, 2022
Bookmark Share

Text

Teaching Mathematics as to be Meaningful – Foregrounding Play and Children’s Perspectives; Results from the POEM5 Conference, 2022

Palmér, Hanna - Personal Name; Björklund, Camilla - Personal Name;

Tema buku akses terbuka ini adalah Mengajar matematika agar bermakna - mengedepankan permainan dan perspektif anak-anak. Buku ini membahas hubungan antara guru, anak, dan konten matematika dalam konteks bermain dengan fokus khusus pada pembingkaian hubungan ini dalam konteks ini, yang merupakan tema penting dalam perdebatan tentang apakah pengajaran harus diintegrasikan dengan atau dipisahkan dari permainan anak-anak. Penelitian ini juga membahas kebermaknaan dalam proses pembelajaran, khususnya dari sudut pandang anak. Secara global, sebagian besar pedoman dan kurikulum pendidikan anak usia dini menyebutkan bahwa bermain merupakan salah satu fitur utama dalam pembelajaran anak usia dini. Namun, ada beberapa pandangan yang cukup berbeda mengenai definisi bermain dan dengan cara apa bermain harus menjadi bagian dari pembelajaran anak-anak. Bab-bab dalam buku ini mencerminkan topik-topik penelitian yang dipresentasikan pada konferensi POEM kelima pada bulan Mei 2022 yang dibagi ke dalam empat sub-tema: Bermain dan belajar, Perspektif anak-anak tentang matematika, Kompetensi guru, dan Aspek-aspek teoretis dari pendidikan matematika usia dini.


Availability

No copy data

Detail Information
Series Title
-
Call Number
510.71 PAL t
Publisher
Heidelberg, Jerman : Springer International Publishing., 2024
Collation
online resource ( XII, 260 Pages)
Language
English
ISBN/ISSN
978-3-031-37663-4
Classification
510.71
Content Type
text
Media Type
computer
Carrier Type
online resource
Edition
-
Subject(s)
Pendidikan Matematika secara Umum
Specific Detail Info
-
Statement of Responsibility
Hanna Palmer, Camilla Bjorklund, Elin Reikerås, Jessica Elofsson
Other Information
Cataloger
Erwin Hendarto
Source
https://link.springer.com/10.1007/978-3-031-37663-4
Validator
Erwin
Digital Object Identifier (DOI)
10.1007/978-3-031-37663-4
Journal Volume
-
Journal Issue
-
Subtitle
-
Parallel Title
-
Other version/related

No other version available

File Attachment
  • Teaching Mathematics as to be Meaningful – Foregrounding Play and Children’s Perspectives; Results from the POEM5 Conference, 2022
Comments

You must be logged in to post a comment

OPEN EDUCATIONAL RESOURCES

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject


Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search
Where do you want to share?